Bedrijven zijn vaak huiverig om Google Adwords, het advertentieprogramma van Google, in te zetten. Is dat terecht? Dat hangt natuurlijk af van de situatie, maar het resultaat is uiteindelijk meer bezoekers op je website. De kwaliteit van de advertenties, zoekwoorden en de landingspagina zijn bepalend of de bezoeker overgaat tot actie.
Met Google Adwords kun je binnen korte tijd meer bezoekers krijgen op je website, maar investeren in de organische vindbaarheid is beter voor de lange termijn. Uiteraard gaat dit niet zonder inspanning. Het is dus een vergissing dat het verbeteren van de organische vindbaarheid geen geld kost. SEO (Search Engine Optimization) heeft als doel uw website hoger te laten scoren in ‘organische’ zoekresultaten. Organische resultaten zijn de ‘gratis’ resultaten. Er zijn ook betaalde zoekresultaten, dit wordt SEA (Search Engine Advertising) genoemd.
Met behulp van SEA (Google Adwords) kan er direct resultaat geboekt worden, dit is met SEO niet het geval. SEO is erg tijdrovend maar levert wel gratis clicks op. SEA kost daarentegen weer geld, er wordt betaald per klik.
Met behulp van Google Analytics kunnen zowel SEO als SEA worden geanalyseerd. Er kan bijvoorbeeld worden gekeken op welke zoekwoorden men gezocht heeft voordat ze op uw website terecht kwamen. Ook kan er worden gekeken naar de conversies op uw website. U zet bijvoorbeeld SEA in met als doel om meer offerte aanvragen te genereren. U kunt dan met behulp van Google Analytics precies bijhouden hoeveel mensen er op de advertentie geklikt hebben en hoeveel van die mensen uiteindelijk een offerte aanvraagt. Dit wordt ook wel conversie genoemd.
Meer weten? Neem dan even contact op voor een afspraak.
Contactpersoon: Marc Tangelder, tel: 0653839837, of mail naar: marc@integritydesign.nl.