Jij bent Max Verstappen, ambitieus en gedreven en gebrand op succes! Maar succes komt je niet aanwaaien…

Je moet hard werken om jezelf constant te blijven verbeteren, zowel je eigen talent als de auto. Je wilt alles uit jezelf en je team halen en bent dus voortdurend bezig met het verbeteren en finetunen van de bolide.

Doe je dat niet en laat je je auto voor wat het is, wordt je keihard voorbij geschoten door andere competitieve concurrenten. Daar gaat je investering, en zo kan dat ook met je Google Ads campagnes gaan.

Je voelde hem al aankomen he! Toch is het een prima synoniem. Je hebt een mooi bedrijf met een gaaf product. Dat wil je aan de man brengen met Google Ads als snelle vervoersmiddel. Maar nadat je een strakke campagne hebt neergezet kun je, net als Max Verstappen, niet achterover leunen. Net als een Formule 1 motor, moet je je campagne onderhouden en optimaliseren, “fine tunen”.

Waarmee optimaliseer je je Ads campagnes?

Er zijn legio manieren om je campagne te optimaliseren. Een korte opsomming:

  • test met advertentievarianten
  • toevoegen van nieuwe potentiële zoektermen
  • verwijderen van slecht lopende zoektermen
  • het toevoegen en testen met extensies als sitelinks en highlights
  • spelen met de gemiddelde kosten per klik
  • opsplitsen van advertentiegroepen
  • verbeteren van je landingspagina’s

Ben je met dit soort zaken bezig, dan kan het bijna niet anders dan dat de kwaliteit en prestaties van je campanges omhoog gaan. Sterker nog, een goede campagne wordt door Google Ads beloond door lagere cpc’s voor poleposities.

Jij wilt winnen, dat kan niet anders. Dus start met het optimaliseren van je campagnes. En winst is dan geen grote beker met een champagnedouche, maar:

  • meer bestellingen
  • meer downloads
  • meer offerte aanvragen
  • en meer contactmomenten

 

Succes met de race! 

Ook een Google Ads campagne starten of optimaliseren? Neem vrijblijvend contact met ons op!

 

Foto: Andrew & Alan Frost (Flickr)