Eerst even een definitie van Remarketing. “Remarketing is een techniek waarmee we potentiele klanten die je website al eens bezocht hebben opnieuw benaderen”. Je weet dus van je bezoekers dat zij interesse hebben getoond in een product of dienst en vervolgens benader je ze met een gericht aanbod of bijvoorbeeld een korting.

Klinkt eenvoudig, en dat is het ook. Google AdWords maakt het tegenwoordig vrij eenvoudig om deze techniek toe te passen. Daarvoor moet je eerst via Google Analytics wel een aantal instellingen hebben gedaan, maar in een paar klikken is dat ook gedaan. Via cookie kan Google Analytics namelijk gegevens van je bezoekers opslaan en deze gegevens vervolgens koppelen aan Google AdWords. In AdWords wordt de campagne vervolgens aangemaakt en kun je je mooi vormgegeven banners uploaden en de campagne is Live!

Zo is het is bijvoorbeeld mogelijk om te adverteren om bezoekers te benaderen die product x of dienst y hebben bekeken of een bestelproces voortijdig hebben verlaten. En ja, het kan irritant zijn voor de bezoeker, maar het is bewezen dat het werkt.

Een ander voordeel van Remarketing is dat het kan overkomen alsof het adverterende bedrijf een enorm marketingbudget heeft, omdat de doelgroep via allerlei websites in aanraking komt met je advertenties. En vaak vallen de advertentiekosten enorm mee in vergelijking met andere manieren van online adverteren.

Remarketing kan voor elke type bedrijf ingezet worden, of het nu gaat om een webshop dat schoenen verkoopt of een verzekeringsmaatschappij dat nieuwe polissen wil verkopen. Al met al het proberen waard en met weinig risico’s. Wilt u meer weten over dit onderwerp, schroom niet om contact op te nemen.