updates
& inspiratie

Websites MKB bedrijven verouderd

Recent onderzoek toont aan dat de websites van MKB bedrijven in Nederland vaak sterk verouderd zijn. Het blijkt dat meer dan een kwart van de bedrijven een website heeft van meer dan 4 jaar oud en vernieuwing door middel van nieuwsberichten of social media integratie loopt ver achter.

Gebrek aan kennis

MKB bedrijven realiseren zich wel dat het noodzakelijk is om te investeren in een nieuwe website, maar uit gesprekken blijkt dat bij doorvragen er niet genoeg kennis is om goede keuzes te maken voor de online marketing strategie van de komende jaren. Vaak lopen bedrijven achter de feiten aan. Als voorbeeld gelden de responsive websites. Websites die zowel op een desktop pc, een tablet als een smartphone goed functioneren. Veel bedrijven realiseren zich dit niet en denken al helemaal niet na dat een significant deel van de bezoekers via een mobiele telefoon de website bezoekt. Hier laten ondernemers binnen het MKB kansen liggen.

Identiteit en vindbaarheid

De layout en uitstraling van de website laat in veel gevallen te wensen over. De website is een verlengstuk van je organisatie en bepaald in veel gevallen de eerste indruk. Uit onderzoek blijkt dat 30% van de organisaties het bouwen van de websites overlaat aan kennissen, familie of vrienden. Daar is op zich niets mis mee, maar vaak missen dit soort websites net even dat beetje professionaliteit wat de identiteit van het bedrijf niet ten goede komt.

Vindbaarheid

Ook de vindbaarheid in zoekmachines wordt vaak niet genoeg bij stil gestaan. Zo besparen bedrijven bijvoorbeeld een paar honderd Euro op een website, maar het veelvoudige van dit bedrag wat bedrijven terug verdienen van potentiele klanten op het internet, dat vergeten bedrijven nog te vaak.